Sällskapet De Gamlas Vänner

Härnösand

Gemytligt Musikcafé på Älandsgården!

Prinsesstårta!

Så var det dags för vårterminens sista Musikcafé, söndag 31 maj kl. 14.00 på Älandsgården! Trevligt att så många mött upp för att avnjuta kaffe med nybakt Morsdagstårta och inte minst, sång & musikunderhållning av Ulf Winhagen.

Ulf Winhagen underhåller!

Ulf Winhagen bjöd idag på allt igenom välkända ”örhängen” som lockade till såväl allsång som varm, taktfast handklappning!

Några av dessa – för oss i publiken – kända ”örhängena” var bland annat:

”Jag skall måla hela världen lilla mamma”, ”Solen lyser även”, ”Visa vid vindens ängar”, ”Dagny”, ”Jag har bott vid en landsväg”, ”Leende guldbruna ögon”, ”Räck mig din hand”, ”Flottarkärlek”, ”Pärleporten” och avslutningsvis ett trevligt potpurri med ett flertal av ”Siwans”, Siw Malmqvists mest kända låtar!

I och med denna presentation enligt ovan av ”örhängen” förstår ni säkert att artisterna – vilka långt tidigare framfört dessa uppskattade ”låtar” eller ”örhänge” – inte behövde någon speciellt lång presentation vilket innebar att vi i publiken kunde avnjuta, inte mindre än drygt 12 ”örhängen” eller ”låtar”, till kaffet och den så smakfulla Morsdagstårtan!

 

Text: Lennart Moberg.

Foto: Jan-Ola Nordin.

Relaterade aktiviteter: